V-Zug
Controle krijgen over reparatieprocessen.
Controle krijgen over reparatieprocessen.
Elk bedrijf zal zich altijd de eerste klant herinneren. Voor ons is deze klant V-ZUG uit Zwitserland. V-ZUG produceert prachtige high-end huishoudelijke apparaten in hun eigen Zwitserse fabrieken en verkoopt deze over de hele wereld.
In Europa waren ze op zoek naar een systeem dat het gemakkelijker zou maken om de bezoeken aan de klantenservice te beheren en om monteurs te helpen hun werk zo goed mogelijk te doen. Dit komt neer op een platform waar reparaties kunnen worden toegewezen aan monteurs en hun voortgang kan in realtime worden bekeken. V-ZUG. heeft ons gevonden via een familielid van onze oprichter Joeri Scheerhoorn. U realiseert zich dit misschien niet, maar er zijn niet veel mensen in Europa die kennis hebben van het onderhoud van wasmachines en kennis hebben van bouw een systeem rond dit proces.
Samen werkten we samen om zo'n systeem te realiseren. Met behulp van agile ontwikkelmethoden hadden we een vliegende start. Het bouwen van een eenvoudige MVP, speciaal voor de Belgische markt en van daaruit uitbreiden. We realiseerden ons dat het ongelooflijk krachtig was om wekelijkse of tweewekelijkse vergaderingen om de voortgang te bespreken. Voor V-ZUG biedt dit ongelooflijke flexibiliteit om invloed te hebben in het systeem dat ze willen. Voor ons was het erg nuttig om directe feedback te hebben op het werk dat we aan het bouwen zijn. Onze kennis van de technologie en de De behoeften van de V-ZUG-business groeiden in het begin aanzienlijk. Hierdoor en door onze flexibele manier van werken, konden we alles wat we geleerd hebben gebruiken om betere resultaten voor V-ZUG te behalen. De manier van werken in dit project zal niet klinken onbekend voor de meesten van jullie, omdat het de normale agile manier van werken is. Technisch gezien is dit waar, maar er is een zakelijke kant die interessant is. We realiseerden ons al snel dat dit een belangrijk ingrediënt is voor duurzame groei.
Samen met V-ZUG hebben we een manier gevonden om onze doelen op één lijn te brengen door samen te werken in een werkwijze die we CSaaS noemen. Custom Software as a service. Een project waarbij we de beste dingen van ontwikkeling en SaaS combineren om onze doelen op elkaar af te stemmen. Dit betekent dat V-ZUG een maandelijks bedrag betaalt, gebaseerd op het gebruik van de software terwijl we de software onderhouden. Dit is waarom we het op deze manier hebben gedaan:
Het project en de applicatie hebben de naam JobDispatchingTool gekregen, binnen het bedrijf V-ZUG en we hebben hun naamgevingsconventie overgenomen. De JDT is live sinds Q1 2020 en sindsdien is deze aanzienlijk veranderd. We hebben gewerkt aan de tool continu om mee te bewegen met veranderingen in de markt. Er zijn enkele technische verbeteringen die we blijven aanbrengen aan het systeem. We zijn trots op de volgende details:
Na dit eerste grote avontuur zijn we enthousiast geworden over onze toekomstige inspanningen
“Tijdens het ontwikkelen van ons systeem, hebben we een ongecompliceerde, betrouwbare en erg betrokken team van ontwikkelaars aan onze kant. Ik raad zeker Octopus IT aan.”
Damir Potocanac
Hoofd Technical Service & Support International bij V-ZUG AG
Heb je een onoplosbaar probleem of een gedurfd idee? We horen het graag.
Praat met ons